Κυριακή 30 Αυγούστου 2015

To νησί μου


 Αμέσως μετά το γυρισμό απ΄το νησί κι ενώ άδειαζα  τις βαλίτσες, έψαχνα για λέξεις...

Ξεχώριζα τα λευκά από τα χρωματιστά, μπούκωνα το πλυντήριο, μα οι λέξεις πουθενά...

Φόρτωνα τα σκοινιά με τα φρεσκοπλυμένα, έμπηγα τα μανταλάκια, που όλο δεν

μου΄φταναν κι οι λέξεις φαινόντουσαν λίγες...

Κι ήθελα τόσο  πολύ, να φτιάξω καινούριες...

Φρέσκιες, λαμπερές λέξεις, για να σου περιγράψω το νησί μου.









Οι μέρες περνούσαν, τα ρούχα σιδερώθηκαν και διπλωμένα σαν καλά στρατιωτάκια

βρήκαν τις θέσεις τους.

Οι βαλίτσες αποτίναξαν την άμμο, μπανιαρίστηκαν,  και με μια διακριτική μυρωδιά

αντηλιακού, πήραν το δρόμο - με κατεβασμένα μούτρα- για την  αποθήκη.

Οι λέξεις, δεν είχαν φανεί.

΄Ολες όσες μ΄ επισκέπτονταν,  ήταν φτωχές, λειψές, λίγες...


















Κι ύστερα σκέφτηκα, πως όποιες λέξεις κι αν διαλέξω, δεν θα μπορέσω να σου

περιγράψω την ομορφιά του νησιού..

Δεν θα καταφέρω να σου διηγηθώ, το νησί που κουβαλάω μέσα μου.

Δεν φτάνουν οι λέξεις.

Κι αποφάσισα να σου το δείξω μέσα από τις φωτογραφίες μου.

Χωρίς photoshop, φραμπαλάδες και κοσμητικά.

Αφτιασίδωτο.

Γυμνό.

Εξάλλου, εκεί κρύβεται όλη  η ομορφιά του.






















Τα πρωινά είναι λουσμένο από φως.

΄Απλετο, καθάριο φως που παιχνιδίζει με όλα τα γαλάζια του...

Τα δειλινά, ο Πλάστης έχει ξοδέψει όλα τα καραμελένια του και γύρω σου η γλύκα

περισσεύει...

Τα βράδια οι ουρανοί του είναι μαύροι.

Θεοσκότεινοι.

Μα, τ΄ αστέρια είναι μια παλάμη παραπέρα..

Τεντώνεις τα χέρια και λες..τώρα, θα τ΄ αγγίξω!

Κι αν στη σιγαλιά της νύχτας αφουγκραστείς...

...Κάπου εκεί πάνω, στο μαύρο τ΄ουρανού, δίπλα απ΄τα λαμπιόνια του Θεού,

θαρρείς  πως βλέπεις αγγέλους να τρωγοπίνουν....



Το νησί μου έχει μπόλικο ασβέστη... ΄Εχει βασιλικούς που μετρούν το μπόι τους...

΄Εχει, ηλιοκαμένες ξερολιθιές, αχνισμένα ξωκλήσια, ζουμερές φραγκοσυκιές,

μελωδικά βιολιά, ασημένιους ελαιώνες, ξανθές αμμουδιές, διψασμένα αρμυρίκια,

ξεφλουδισμένους ευκάλυπτους, γαλάζιες σπηλιές, πολύχρωμα βότσαλα,

δροσερά ξυλάγγουρα, νόστιμες λαδένιες, μυρωδάτα σύκα, ασημόλευκα βράχια,

υγρά πηγάδια, πειρατικούς θρύλους,  κουρασμένα γαιδουράκια...


΄Εχει ανταμώματα, αγκαλιές...

΄Εχει καλημέρες στολισμένες μ΄ ευχές από άγνωστα  πρόσωπα...

Αυτό είναι το νησί μου!
























































Μα ότι κι αν σου δείξω, όσα κι αν σου πω, δεν θα μπορέσεις να καταλάβεις -εκτός κι αν

βαστάει η σκούφια σου από εκεί-,  πως ένιωσα όταν πάτησα το πόδι μου στην Ψάθη,

 το λιμάνι του νησιού.

Με δάκρυ έφτασα...

Με δάκρυ έφυγα...


                                                                 

                                                                                 Σ΄ έχω πάντα στο μυαλό μου...

                                                                                             "Αννιώ"
                                                     






37 σχόλια:

  1. Οι εικόνες υπέροχες αλλά δε νομίζω ότι θα μπορούσες να βρεις πιο όμορφα λόγια να το περιγράψεις!!! Καλημερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αννιώ μου γλυκειά
    εχεις δίκιο.
    Πως να περιγράψεις τόση ομορφιά;;;
    Κι ομως εσύ τη στόλισες με τα πιο λαμπερά χρώματα, την έβαψες με το άλικο της καρδιάς σου και μας σέρβιρες μία μοναδική περιήγηση στο λευκό και το μπλε του Αιγαίου,τόσο που ζηλέψαμε πραγματικά!
    Χαίρομαι που πέρασες τόόόσο όμορφα!!!
    Καλή συνέχεια στο Βορρά τώρα,με τις αποσκευές της ψυχής και του νου,γεμάτες!
    Τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αννιώ μου μην ανησυχείς, δεν χρειάζονται πολλά λόγια, οι εικόνες και τα δικά σου συναισθήματα αρκούν για να γνωρίσουμε και να αγαπήσουμε το νησί σου! Μακάρι το επόμενο καλοκαίρι να μας φέρει προς τις Κυκλάδες για να γνωρίσουν και τα παιδιά μας το φως τους!
    Φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Οι Κυκλάδες δεν περιγράφονται....... σε νοιώθω γιατί τις αγαπώ πολύ!!!! Οι εικόνες σου μας ταξίδεψαν και φανέρωσαν και όσα δεν μπόρεσες να πεις!!!!!! Και του χρόνου να κλέψεις λίγες μέρες για να ξαναπάς!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τελικά και τα λόγια βρήκες.. και τά' κανες να μιλήσουν στην ψυχή μας..
    Οι εικόνες σου έδωσαν θαυμάσια το στίγμα της μοναδικότητας του τόπου σου..
    Νά 'στε καλά να πηγαίνετε, να ανταμώνετε, να γεμίζετε την ψυχή σας με ομορφιά και αγάπη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μίλησαν οι εικόνες σου Αννιώ και γεμίσανε τα μάτια μας ομορφιά, χρώματα, φως....εύχομαι και του χρόνου να πάτε ξανά και να απολαύσετε τη γαλήνια και γνήσια κυκλαδίτικη ομορφιά του νησιού σας, καλό Φθινόπωρο !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αυτά είναι!!
    Υπέροχο το νησί σου, ισάξιο με το αφιέρωμά σου..
    Η ομορφιά βρίσκεται στην απλότητα, που σε συνδέει άμεσα με τη φύση χωρίς πολλές παρεμβάσεις και βαβούρα πολιτισμού.. Γραφικό νησί φαίνεται!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τι ομορφιά Θεε μου! Θέλω πολύ να πάω Κίμωλο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πανέμορφες εικόνες!!Καταλαβαίνω γιατι αγάπησες αυτη την ομορφια!
    Και του χρόνου Αννιω μου με υγεία!
    Καλο φθινόπωρο ! φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πω πω πανέμορφη η Κίμωλος. Και είναι η καταγωγή της μητέρας μου από εκεί. Εκεί γεννήθηκε ο παππούς μου αλλά δεν έχω πάει ποτέ. Τι κρίμα!!!! Τι ομορφιά ξεδίπλωσες εδώ...........και με κάνεις να το βάλω στο πρόγραμμα. Σ'ευχαριστώ Αννιώ. Χαίρομαι που πέρασες όμορφα.
    Καλό Φθινόπωρο από αύριο.
    Φιλιά πολλά
    ΥΓhttp://atenizodas.blogspot.gr/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τι να πρωτοθαυμάσω!!!!!!Το γαλάζιο είναι το αγαπημένο μου χρώμα πρώτον! Η Κίμωλος τη ζήλεψα, δεν έχω πάει ποτέ και μάλλον πια δεν θα πάω μα ..με πήγες εκεί. Θα σταθώ στις υπέροχες εικόνες σου που νομίζω ότι μπορείς να κάνεις έκθεση φωτογραφίας με αυτές.Καλώς γύρισες αγαπημένο μου κορίτσι.,

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Δεν έχω πάει, αλλά τα καλύτερα ταξίδια γίνονται μέσα απ' τις συγκινητικές διηγήσεις ανθρώπων που αγαπούν τον τόπο τους. Ένιωσα τη συγκίνησή σου και ξέρω πώς είναι να αποχαιρετάς το απάνεμο"λιμανάκι" σου, για να βγεις μεσοπέλαγα στις "φουρτούνες" της ζωής.
    Να είσαι καλά Αννιώ μου. Χάρηκα με τη χαρά σου και εύχομαι καλό αποκαλόκαιρο να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Οι φωτογραφίες τόσο αυθεντικές!!!!!!!!!!!!!
    Υπέροχες ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. να πω καλο χειμωνα??? καλως την!! τι υπεροχο μερος !! μας ταξιδεψες με τις φωτογραφιες και τα λογια... ησυχαστηριο αυτα τα νησακια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πολύ όμορφες φωτογραφίες !! Και του χρόνου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Άννα μου με έκανες και έκλαψα...... τί ωραία λόγια τί εικόνες η ομορφιά της ψυχής σου δεν περιγράφεται.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Πάλι καλά που ακόμη βρίσκεις μερικές πόρτες και παράθυρα για φωτογροφία. Φοβάμαι πως σε λίγο
    καιρό,αν δεν γίνει κάτι,θα γεμίσει το νησί αλουμίνιο και τοτε κλαύτα Χαράλαμπε!!!!!!


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
  18. Το νησί μας, ο παράδεισός μας ... τόσο απλά και αληθινά όπως κι αυτό.
    Με τα μάτια της καρδιάς ...
    Μπράβο Αννιώ !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Καλο μηνα κορίτσι μου και καλο φθινόπωρο να έχεις. Να είσαι καλά και του χρόνου να ξαναπάς στο υπέροχο νησί σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. γεια σου Αννιώ μου!!!!!
    Προσ'παθησα κι εχθές να αφήσω σχόλιο , αλλά άδικα!!!!!!
    Ήθελα να σου πω πως με έκανες να θέλω να πάω στην Κίμωλο μόλις μπορέσω!!!
    Δε χρειάζονται λόγια για να δείξεις πόσο όμορφο είναι κι αυτό το Ελληνικό νησί!!!!
    Έκανες την καλύτερη διαφήμιση για τον τόπο σου!!!!!
    Ήθελα να ήξερα , όλοι οι μεγαλοσχήμονες και οι κλειδοκράτορες , δεν πονάνε λίγο αυτό τον τόπο και τον ξεπουλάνε με την πρώτη ευκαιρία;
    Να είσαι καλά και να μου φιλήσεις την νεράιδα σου!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Πανέμορφο και πολύ αγαπημένο νησί !!!
    Καλό μήνα και καλή συνέχεια !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. τι τις θες τις λεξεις...οταν εχεις τις εικονες...γεμισαμε κ μεις νησι...!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Πανέμορφες εικόνες ...πολύ όμορφο νησί ...
    ταξίδεψα μαζί σου ...τελεια .. μια που δεν πήγα. ..
    να εισαι καλά ...και του χρόνου..
    καλό μηνα ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Καταπληκτικές οι φωτογραφίες , Αννιώ!!! Γραφική η Κίμωλος , αν ακαι δεν έχω πάει ποτέ!! Μας ταξίδεψες νοερά στα πλακόστρωτα δρομάκια, μας έκανες να κολυμπήσουμε στα αιγαιοπελαγίτικα καταγάλανα νερά!
    Καλό γλυκό φθινόπωρο να'χεις!! Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ανώνυμος9/03/2015 10:12 π.μ.

    Καλό μήνα να χεις Αννιώ μου!! Χώρεσαν μπόλικες αναμνήσεις στις αποσκευές και θα φτάσουν για όλο το χειμώνα!! Τι όμορφο νησί!! Δεν έχω πάει ποτέ!! Τρελαίνομαι ν α κοιτώ φωτό από εξορμήσεις!! Χαίρομαι που περάσατε τόσο όμορφα, και του χρόνου με το καλό!! Να περνάς ξεκούραστα Αννιώ μου!! Δεν εύχομαι ακόμα για το φθινόπωρο:: ;) Φιλάκια ολόγλυκα!! ❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Και οι λέξεις βρέθηκαν τελικά και οι φωτογραφίες μίλησαν κατευθείαν στην ψυχή μας. Μόνο αυτό θα πω. Να είστε πάντα καλά να πηγαίνετε σε αυτόν τον παράδεισο.
    Καλό φθινόπωρο και του χρόνου με υγεία.
    ΦΙλιά
    Μαρία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Νάσαι καλά Αννιώ μου, και να καταφέρνεις συχνότερα να ρουφάς νησί στη ψυχή σου!
    Ποιός βρίσκει λέξεις όταν πνίγεται από συναισθήματα;
    Μια παλάμη παραπέρα απ τ΄αστέρια;
    Φύλαξε τον πολύτιμο θησαυρό σου!
    Καλή σχολική χρονιά στην κορούλα σου!
    και μέσα σου να....προγραμματίζεις το επόμενο ταξίδι σου, στο ίδιο νησί, στις ίδιες εικόνες!Τόσα χρόνια σου έλειψε!
    φιλιά πολλά πολλά!!!





    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Τι ομορφιααααα !!!! χόρτασε το ματι ...απλότητα ... ζαλάζιο .. λευκό .. μπλέ...ολα τα χρωματα του Αιγαίου... Αννιώ μου μας έδειξες με τις φωτογραφίες σου για το όμορφο νησί σου μας έκανες και εμας κοινωνούς αυτης της ομορφιας και σε ευχαριστούμε..πολύ... τι της θες τις λέεξεις οταν μιλανε με χιλια λογια οι εικονες;... μα και εσύ δεν τις αφησες μονες τους .. οταν σου ήρθαν...οι λέξεις σαν διαμαντια, τις στόλισες εκεί που έπρεπε φίλη μου σε ευχαριστούμε για το ταξιδι...... να είσαι καλα καλώς ορισες πίσω καλό μηνα να έχεις και αργότερα ενα ομορφο και ησυχο Φθινόπωρο ..!!!! φιλακιαααααα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Υπέροχο ταξίδι μέσα από τις φωτογραφίες και την περιγραφή. Ευχαριστούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Ανεβοκατέβηκα κάμποσες φορές στην ανάρτησή σου, για να διαβάσω τα λόγια σου και να χωθώ μέσα στις μαγευτικές φωτογραφίες σου!
    Πόσο υπέροχος τόπος! Δεν έχω βρεθεί εκεί, αλλά νομίζω πως πρέπει να το κάνω οπωσδήποτε! (Και να είσαι κι εσύ εκεί!)
    ;-)
    Ευχαριστούμε που μας πήρες μαζί σου, Αννιώ μου!
    Φιλί γλυκό, κορίτσι μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. υπέροχο..και φοβερό κείμενο, κι υπεροχες φώτο
    νασαι καλά να πηγαίνεις!! καλό Χειμώνα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Υπέροχες φωτογραφίες,υπέροχα λόγια Αννιώ!!!Πάντα όταν περιγράφουμε το μέρος μας,το νησί μας,ότι και αν πούμε δεν μπορούμε να το περιγράψουμε,γιατί για εμάς δεν είναι μόνο εικόνες,εικόνες του τώρα,είναι και αναμνήσεις,είναι όνειρα,είναι άνθρωποι,που ίσως δεν βρίσκονται ανάμεσα μας,είναι ο κόσμος μας,όπως φαινόταν μέσα από τα παιδιάστικα μάτια μας!Καλημέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Αννιώ μου τι υπέροχες φωτογραφίες!! Δεν έχω πάει στην Κίμωλο και σε ευχαριστώ που μας ταξίδεψες κι εμάς μαζί σου. Πανέμορφο μέρος!! Σε φιλούμε γλυκά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Κιμωλο μου , Παραδεισο μου‼️
    Μπραβο Αννιω‼️

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχολιάστε...